Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)

Artykuły Artykuły

Udany rok poznańskich deweloperów

Inwestycja Młyn nad Cybiną

Branża deweloperska w Poznaniu odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Rok 2016 był dla poznańskich deweloperów rekordowy pod wieloma względami.

Poznańscy deweloperzy zgodnie uznają, że rok 2016 był rekordowy, pod wieloma względami. Liczba oddanych do użytku osiedli, przekazanych kluczy mieszkańcom, nowych projektów i wydanych pozwoleń na budowę robi duże wrażenie. Branża odnotowała wysokie wyniki sprzedażowe.

Krzysztof Kruszona, prezes firmy Agrobex

Miniony rok w budownictwie mieszkaniowym z pewnością można uznać za udany a kilka zjawisk, które się pojawiły mogą nastrajać optymizmem całą branżę. W porównaniu z rokiem 2015 odnotowaliśmy wzrost wszystkich wskaźników, takich jak liczba oddanych mieszkań, wydanych pozwoleń na budowę i liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto. W każdym przypadku zanotowaliśmy wzrost w granicach 10-11 proc., co jest naprawdę dobrym wynikiem. Deweloperzy, a więc środowisko które reprezentują, po kilku gorszych latach zanotowali znaczący wzrost podaży mieszkań. O ile w 2015 r. w analogicznym okresie nasz wzrost przekroczył ledwie 3 proc., to w roku 2016 sięgnął blisko 27 proc. Trudno takich wyników nie przyjąć z zadowoleniem. A ponieważ jednocześnie rosły wskaźniki budownictwa indywidualnego, spółdzielczego i komunalnego można pokusić się o konkluzję, że 2016 r. był dobry, zarówno dla klientów, jak i inwestorów. Klienci kolejny rok skorzystali z dobrodziejstwa rządowego programu „Mieszkanie dla Młodych”. Wprawdzie ponownie środki zostały wyczerpane przed końcem roku, ale jednak skorzystało z programu ponad 27 tys. rodzin, z tego ponad 15 tys. trafiło na rynek pierwotny. To kolejny dowód, że większość osób szukających mieszkania wybiera jednak nowe inwestycje, oferujące wyższy i nowocześniejszy standard wykonania. Dla deweloperów to znowu ważny i dobry komunikat. Rok 2016 zostanie też zapamiętany z powodu wprowadzania kolejnego rządowego programu, mieszkań na wynajem – „Mieszkanie Plus’. I choć niektóre jego założenia są jeszcze w fazie koncepcyjnej to można przyjąć, że będzie kolejnym pozytywnym sygnałem dla branży mieszkaniowej. A także dowodem, iż rząd, parlament, rozwój budownictwa mieszkaniowego postrzegają w kategoriach priorytetów polityki społecznej i gospodarczej. Każdego kto buduje mieszkania i domy w Polsce musi to cieszyć.

Marlena Zapalska, prezes spółki Proxin Ogrody

Dla spółki Proxin Ogrody sp. z o.o. rok 2016 był efektywnym i pracowitym okresem. Uzyskaliśmy pozwolenie na użytkowanie etapu II, przekazaliśmy klucze do sprzedanych ponad 50 proc. lokali mieszkalnych, a wraz z końcem 2016 r. wprowadzili się pierwsi lokatorzy. To także rok, w którym rozpoczęliśmy sprzedaż i prace nad realizacją III etapu inwestycji, w ramach którego powstanie 107 mieszkań i 6 lokali usługowych. Zakończenie prac nad realizacją tego etapu przewidziane jest na IV kw. 2017 r., a obecny stopień zaawansowania budowy to 50 proc.

Rok 2016 był takze związany z pracami nad przygotowaniem projektu budowlanego IV etap Osiedla Nowe Ogrody, a koniec roku przyniósł nam pozwolenie na budowę. Był to dla nas pracowity okres, a przed nami kolejne 365 dni, w ramach których wprowadzimy do sprzedaży IV etap inwestycji. W planach mamy także przygotowanie kolejnych etapów rozbudowy Osiedla Nowe Ogrody.

Jarosław Szkopek, przedstawiciel inwestora Wschodnia 19

Miniony rok to czas wytężonej pracy. Udało nam się z sukcesem wprowadzić na rynek nową inwestycję w Luboniu – Wschodnią 19. Projekt, na który składa się 146 mieszkań i 2 lokale usługowo-handlowe, cieszy się sporym zainteresowaniem. Z pewnością duże znaczenie ma „Mieszkanie dla Młodych” – część lokali w naszej ofercie nadal jest dostępna w ramach tego programu. Ważny jest również system płatności 10/90. Na Wschodniej 19 taki system oznacza, że podczas podpisania umowy deweloperskiej na rachunek powierniczy wpływa tylko 10 proc. wartości nieruchomości, natomiast pozostałe 90 proc. jest wpłacane po zakończeniu budowy.

Agata Nowaczyk, specjalista z biura sprzedaży Ekonbud-Fadom

Rok 2016 był bardzo intensywny i urozmaicony pod kątem sprzedaży oraz zakończonych inwestycji. Zamknęliśmy budowę dwóch budynków w inwestycji Reduta Nowe Podolany. Do jednego z ich wprowadzili się już nowi mieszkańcy. Obecnie inwestycja składa się z 5 budynków z dwoma lokalami użytkowymi. Do wzmożonej sprzedaży przyczynił się bez wątpienia program „Mieszkanie dla Młodych”, z którego mogli skorzystać przede wszystkim młodzi ludzie zaczynający swoje dorosłe życie, ale również rodziny wielodzietne. Reasumując, miniony rok możemy uznać za bardzo udany.

Weronika Potarzycka z biura sprzedaży Planetbud Developement

Miniony rok pod wieloma względami naznaczony był ważnymi sukcesami dla firmy Planetbud. Wyspecjalizowaliśmy się w budownictwie domów szeregowych, a ofertę dopasowaliśmy do potrzeb, które napływały z rynku. Kluczową rolę odegrała oczywiście dostępność domów w ramach programu „Mieszkanie dla Młodych”, aż 60 proc. kupujących własne „M” stanowili młodzi ludzie korzystający z państwowego dofinansowania. Ważnym etapem było również pojawienie się nowych projektów. W styczniu wprowadziliśmy do oferty Osiedle Liliowe, które powstaje przy ul. Cieszkowskiego w Swarzędzu, w połowie roku kolejne dwie inwestycje: Aleję Bukową realizowaną przy ul. Kórnickiej w Zalasewie oraz Aleję Wiśniową zlokalizowaną przy ul. Rivoliego w Zalasewie. Duże zainteresowanie domem w przyjaznej okolicy, z własnym ogródkiem i dwoma miejscami postojowymi przyczyniło się do rekordowej sprzedaży naszych osiedli. Sprzedaliśmy niemal 50 proc. oferowanych domów. Co istotne, w trzecim kw. 2016 r. przekazaliśmy osiedle Wiosenne II nowym mieszkańcom. Jest to nasz kolejny sukces, bowiem inwestycja jeszcze przed jej zakończeniem została sprzedana w 100 proc. Jaki będzie 2017 r.? Początek stycznia pozwala nam sądzić, że kolejne 12 miesięcy upłynie pod znakiem, utrzymującej się na zadowalającym poziomie, sprzedaży i nowości na rynku pierwotnym.

Adam Wędrychowicz z firmy Linea

W 2016 r. w znacznym stopniu sytuację na rynku nieruchomości determinował program rządowych dopłat „Mieszkanie dla Młodych”. Deweloper Linea dołożył wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom młodych ludzi, chcących zamieszkać w wymarzonym „M”. Tak dopasowaliśmy terminy rozpoczęcia poszczególnych etapów inwestycji, aby przyszli mieszkańcy mieli duży wybór. Jako deweloper cały czas dopasowujemy ceny za metr kwadratowy naszych mieszkań do możliwości młodych ludzi, w tym rodzin z dziećmi.

Dzięki programowi „Mieszkanie dla Młodych” niektóre plany inwestycyjne przyspieszyliśmy, a inne opóźniliśmy. Należy stwierdzić, że w 2016 r. cała branża odczuła, w pozytywnym znaczeniu tego słowa, kontynuację programu „Mieszkanie dla Młodych”. Ta uwaga dotyczy również Linei. Zainteresowanie naszymi inwestycjami, przede wszystkim Leśna Polana i Osada Leśna, jest duże i podobnie może być w ciągu następnych 12 miesięcy.

Inwestycje dewelopera Linea to odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe. Popyt na mieszkania z ogrodami i domy jednorodzinne jest na tyle duży, że zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie kolejnych etapów inwestycji. Terminy ich realizacji to przełom 2017/2018 r.

Michał Wawrzyniak, dyrektor ds. nieruchomości Grupy Partner

Był to rok zrównoważonego rozwoju Grupy Partner, która z sukcesem kończy sprzedaż mieszkań na osiedlu Atrium przy ul. Bosej oraz wprowadziła do sprzedaży trzy nowe inwestycje: Atrium Sielska 22, Przystań Warta i Młyn nad Cybiną. Ponadto rok 2017 będzie dużym wyzwaniem w związku ze specyfiką rewitalizacji Młyna nad Cybiną. Wielkim wyzwaniem będzie także przygotowanie inwestycji Przystań Warta, ze względu na unikatową lokalizację na skarpie.

Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building

2016 r. to dla naszej firmy był dobry okres. Sprzedaż została utrzymana na poziomie z roku ubiegłego. Niewątpliwie jednak zauważalny był spadek decyzyjności klientów, gdy na początku lipca skończyły się środki z programu rządowego „Mieszkanie dla Młodych”.
Przez cały rok planowo realizowaliśmy prace budowlane na dwóch znanych już osiedlach: Słoneczne w Brodowie i Rodzinny Zakątek pod Kórnikiem. W roku 2016 wprowadziliśmy do oferty zupełnie nowy produkt. Trzecią naszą inwestycją jest osiedle Zalasewo Park. W bardzo ciekawej lokalizacji od połowy roku rozpoczęła się budowa pierwszego z trzech budynków z mieszkaniami i apartamentami.

Marcin Brygier, prezes zarządu Greenbud Development

W minionym roku nasza firma po raz kolejny odnotowała dynamiczny wzrost. Zrealizowaliśmy inwestycje w Gortatowie i Siekierkach Wielkich z sukcesem, co pozwoliło nam zrobić kolejne kroki naprzód. W październiku 2016 r. przenieśliśmy się do nowego biura sprzedaży w centrum Swarzędza, w dogodnej dla klientów lokalizacji. Z optymizmem patrzymy w przyszłość. W chwili obecnej przygotowujemy kolejne inwestycje w Paczkowie i Rabowicach.

Źródło: Mission Public Relations | 2017-02-06

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?

powrót do listy artykułów