Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)

Artykuły Artykuły

Strategie kształtowania wizerunku dewelopera – jak wyróżnić się z tłumu

Strategie kształtowania wizerunku dewelopera – jak wyróżnić się z tłumu

Powstanie wolnego rynku oraz środków masowego przekazu zapoczątkowało walkę o uwagę klienta, do której muszą się także włączyć deweloperzy.

Każda sprzedaż wymaga odpowiedniego wsparcia promocyjnego, a zjawisko szeroko rozumianej reklamy towarzyszy handlowi od samego początku. Powstanie wolnego rynku oraz środków masowego przekazu zapoczątkowało walkę o uwagę klienta, do której muszą się także włączyć deweloperzy.


Rozwój środków masowego przekazu to okres, który mocno przyczynił się do zakładania pierwszych agencji reklamowych, a tym samym przekonania brandów o potrzebie przemyślanego kształtowania ich wizerunku. W dobie wolnego rynku jest to kluczowy czynnik, który wpływa na skuteczne dotarcie do klientów. Bardziej świadomy konsument, powszechny dostęp do informacji oraz nowe kanały i formy komunikacji dają wiele możliwości. Działania wizerunkowe typu CSR czy też PR, po które trzeba sięgać, stają się standardem. Jak się okazuje, budowanie długofalowych relacji pomiędzy produktem a odbiorcą jest kwestią bardzo istotną również w branży budowlanej – mówi Marcin Bałaj z D3 Consulting, firmy zajmującej się obsługa marketingową deweloperów. Był okres, że w branży tej nic się nie zmieniało. Chłonny rynek stworzył stagnację, w której spora część deweloperów realizowała swoje kampanie w sprawdzonych kanałach, tkwiąc w przekonaniu, że skoro kilka lat temu były skuteczne, to i teraz są właściwe i wystarczające. Takie myślenie już się nie sprawdza, a powoli przesycony rynek zmusza deweloperów do wdrażania przemyślanych i długoterminowych strategii marketingowych – dodaje.


Wizerunek dewelopera, a wizerunek inwestycji


Zastanawiając się nad działaniami wizerunkowymi w sektorze nieruchomości, należy rozróżnić dwa istotne procesy: kreowanie marki dewelopera oraz pracę nad wizerunkiem konkretnej inwestycji. W przypadku tego pierwszego, głównymi czynnikami budującym rzetelny obraz będą: zrealizowane inwestycje, odpowiednio skrojona oferta, obsługa klienta oraz jego satysfakcja z transakcji. Współczesny konsument jest niezwykle świadomy, ponadto posiada umiejętności zdobywania informacji, czy to na forach, czy na portalach branżowych, gdzie dominuje marketing szeptany, który często ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe. Odbiorca przekazów reklamowych jest także świadomy działań komercyjnych i z łatwością potrafi je odróżnić od tych czysto informacyjnych. Zatem budowanie wizerunku samego dewelopera odbywa się niejako organicznie – od realizowanych inwestycji, po odpowiednią obsługę klienta, aż po jego finalne zadowolenie i uruchomienie mechanizmu rekomendacji marki w swoim otoczeniu. Oczywiście nie wolno zapomnieć, by proces „oddolnego” budowania wizerunku miał swój trzon, którym powinna być główna strategia marketingowa, uwzględniająca całościową komunikację marki. Inaczej mówiąc – wszystkie działania powinny wychodzić od głównej idei brandu, zapewniając spójność w budowaniu jego wizerunku. Inną sprawą jest oparcie jej o odpowiednie narzędzia, takie jak PR, CSR, sponsoring, które zwiększą rozpoznawalność i wiarygodność marki.


W planowaniu działań marketingowych dla inwestycji, punktem wyjścia jest dookreślenie grupy docelowej oraz analiza obiektu pod kątem wartości, które mogą być pożądane przez target. Dobór odpowiednich kanałów i działań, które umożliwią dotarcie do potencjalnych klientów, następuje w drugiej kolejności. Tu strategia realizowana jest w okresie powstawania inwestycji i okresu sprzedażowego, wykorzystywane zatem są narzędzia zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe.

strona: [ 1 ] 2

Źródło: D3 Consulting | 2016-12-27

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

Prezenter inwestycji

Super Oferta

Casa Feliz
Ruczaj Park
Osiedle Piltza - Etap III
Zielone Bemowo
ul. Wielicka - Rydygiera
Gryczana Gardens
Cieślewskiego 7A
Sand Hotel ****
Villa sento
Oaza Bronowice
Cystersów 26
Marine Hotel *****

Casa Feliz

Kraków, Prądnik Biały, ul. Żabiniec 

Ruczaj Park

Kraków, Dębniki, ul. Kapelanka 

Osiedle Piltza - Etap III

Kraków, Dębniki, ul. dr. J. Piltza 

Zielone Bemowo

Warszawa, Bemowo, ul. Lazurowa 

ul. Wielicka - Rydygiera

Kraków, Bieżanów-Prokocim, ul. L.... 

Gryczana Gardens

Kraków, Prądnik Biały, ul. Gryczana 

Cieślewskiego 7A

Kraków, Prądnik Czerwony, ul. E.... 

Sand Hotel ****

Kołobrzeg, ul. Zdrojowa 

Villa sento

Kraków, ul. Zbrojarzy 

Oaza Bronowice

Kraków, Bronowice, ul. Stańczyka 

Cystersów 26

Kraków, Grzegórzki, ul. Cystersów 

Marine Hotel *****

Kołobrzeg, ul. A. Sułkowskiego 
Super oferta: / poprzednia następna

Strony regionalne - województwa

dolnośląskielubelskiełódzkiemazowieckiepodkarpackiepomorskieświetokrzyskiewielkopolskiekujawsko-pomorskielubuskiemałopolskieopolskiepodlaskieśląskiewarminsko-mazurskiezachodniopomorskie

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódźmieszkania do kupieniadziałki na sprzedażdomy na wynajemlokale użytkowe na wynajem powiat Dzierżoniowskimieszkania na wynajem powiat Lipskilokale użytkowe na sprzedaż gmina Kawęczynlokale użytkowe na wynajem gmina Międzyrzec Podlaskimieszkania na sprzedaż w Brzeźnicydomy na wynajem w Łuszczanowicachdomy na sprzedaż w Parciaki-Stacja

Deweloperzy