Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)

Artykuły Artykuły

Strategie kształtowania wizerunku dewelopera – jak wyróżnić się z tłumu

Strategie kształtowania wizerunku dewelopera – jak wyróżnić się z tłumu

Powstanie wolnego rynku oraz środków masowego przekazu zapoczątkowało walkę o uwagę klienta, do której muszą się także włączyć deweloperzy.

Każda sprzedaż wymaga odpowiedniego wsparcia promocyjnego, a zjawisko szeroko rozumianej reklamy towarzyszy handlowi od samego początku. Powstanie wolnego rynku oraz środków masowego przekazu zapoczątkowało walkę o uwagę klienta, do której muszą się także włączyć deweloperzy.


Rozwój środków masowego przekazu to okres, który mocno przyczynił się do zakładania pierwszych agencji reklamowych, a tym samym przekonania brandów o potrzebie przemyślanego kształtowania ich wizerunku. W dobie wolnego rynku jest to kluczowy czynnik, który wpływa na skuteczne dotarcie do klientów. Bardziej świadomy konsument, powszechny dostęp do informacji oraz nowe kanały i formy komunikacji dają wiele możliwości. Działania wizerunkowe typu CSR czy też PR, po które trzeba sięgać, stają się standardem. Jak się okazuje, budowanie długofalowych relacji pomiędzy produktem a odbiorcą jest kwestią bardzo istotną również w branży budowlanej – mówi Marcin Bałaj z D3 Consulting, firmy zajmującej się obsługa marketingową deweloperów. Był okres, że w branży tej nic się nie zmieniało. Chłonny rynek stworzył stagnację, w której spora część deweloperów realizowała swoje kampanie w sprawdzonych kanałach, tkwiąc w przekonaniu, że skoro kilka lat temu były skuteczne, to i teraz są właściwe i wystarczające. Takie myślenie już się nie sprawdza, a powoli przesycony rynek zmusza deweloperów do wdrażania przemyślanych i długoterminowych strategii marketingowych – dodaje.


Wizerunek dewelopera, a wizerunek inwestycji


Zastanawiając się nad działaniami wizerunkowymi w sektorze nieruchomości, należy rozróżnić dwa istotne procesy: kreowanie marki dewelopera oraz pracę nad wizerunkiem konkretnej inwestycji. W przypadku tego pierwszego, głównymi czynnikami budującym rzetelny obraz będą: zrealizowane inwestycje, odpowiednio skrojona oferta, obsługa klienta oraz jego satysfakcja z transakcji. Współczesny konsument jest niezwykle świadomy, ponadto posiada umiejętności zdobywania informacji, czy to na forach, czy na portalach branżowych, gdzie dominuje marketing szeptany, który często ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe. Odbiorca przekazów reklamowych jest także świadomy działań komercyjnych i z łatwością potrafi je odróżnić od tych czysto informacyjnych. Zatem budowanie wizerunku samego dewelopera odbywa się niejako organicznie – od realizowanych inwestycji, po odpowiednią obsługę klienta, aż po jego finalne zadowolenie i uruchomienie mechanizmu rekomendacji marki w swoim otoczeniu. Oczywiście nie wolno zapomnieć, by proces „oddolnego” budowania wizerunku miał swój trzon, którym powinna być główna strategia marketingowa, uwzględniająca całościową komunikację marki. Inaczej mówiąc – wszystkie działania powinny wychodzić od głównej idei brandu, zapewniając spójność w budowaniu jego wizerunku. Inną sprawą jest oparcie jej o odpowiednie narzędzia, takie jak PR, CSR, sponsoring, które zwiększą rozpoznawalność i wiarygodność marki.


W planowaniu działań marketingowych dla inwestycji, punktem wyjścia jest dookreślenie grupy docelowej oraz analiza obiektu pod kątem wartości, które mogą być pożądane przez target. Dobór odpowiednich kanałów i działań, które umożliwią dotarcie do potencjalnych klientów, następuje w drugiej kolejności. Tu strategia realizowana jest w okresie powstawania inwestycji i okresu sprzedażowego, wykorzystywane zatem są narzędzia zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe.

strona: [ 1 ] 2

Źródło: D3 Consulting | 2016-12-27

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

Prezenter inwestycji

Super Oferta

Cystersów 26
Sand Hotel ****
Działka na sprzedaż
Osiedle Krakowskie
Oaza Bronowice
Osiedle Piltza - Etap III
Panorama Grabówki
Lokale usługowe
Villa sento
Inwestycja Osiedle Klonowe 11
Prestige City
Marine Hotel *****
Arged Spółdzielnia Handlowa...

Cystersów 26

Kraków, Grzegórzki, ul. Cystersów 

Sand Hotel ****

Kołobrzeg, ul. Zdrojowa 

Działka na sprzedaż

Kraków, Czyżyny, ul. Sołtysowska  

Osiedle Krakowskie

Kraków, Łagiewniki, skrzyżowaniu ulic... 

Oaza Bronowice

Kraków, Bronowice, ul. Stańczyka 

Osiedle Piltza - Etap III

Kraków, Dębniki, ul. dr. J. Piltza 

Panorama Grabówki

Grabówki 

Lokale usługowe

Kraków, Prądnik Biały, ul. Bociana 

Villa sento

Kraków, ul. Zbrojarzy 

Inwestycja Osiedle Klonowe 11

Wieliczka, ul. Zbożowa 

Prestige City

Kraków, Podgórze 

Marine Hotel *****

Kołobrzeg, ul. A. Sułkowskiego 

Arged Spółdzielnia Handlowa...

Kraków. Gromadzka 46 
Super oferta: / poprzednia następna

Strony regionalne - województwa

dolnośląskielubelskiełódzkiemazowieckiepodkarpackiepomorskieświetokrzyskiewielkopolskiekujawsko-pomorskielubuskiemałopolskieopolskiepodlaskieśląskiewarminsko-mazurskiezachodniopomorskie

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódździałki do kupieniagaraże do kupieniahale i magazyny do kupieniamieszkania na wynajem powiat Szamotulskimieszkania na sprzedaż powiat Sierpeckilokale użytkowe na wynajem gmina Miłkidomy na sprzedaż gmina Sobolewdomy na sprzedaż w Chojimieszkania na sprzedaż w Nowych Kucicachmieszkania na wynajem w Brukniewo

Deweloperzy