Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Artykuły Artykuły

Strategie kształtowania wizerunku dewelopera – jak wyróżnić się z tłumu

Strategie kształtowania wizerunku dewelopera – jak wyróżnić się z tłumu

Powstanie wolnego rynku oraz środków masowego przekazu zapoczątkowało walkę o uwagę klienta, do której muszą się także włączyć deweloperzy.

Każda sprzedaż wymaga odpowiedniego wsparcia promocyjnego, a zjawisko szeroko rozumianej reklamy towarzyszy handlowi od samego początku. Powstanie wolnego rynku oraz środków masowego przekazu zapoczątkowało walkę o uwagę klienta, do której muszą się także włączyć deweloperzy.


Rozwój środków masowego przekazu to okres, który mocno przyczynił się do zakładania pierwszych agencji reklamowych, a tym samym przekonania brandów o potrzebie przemyślanego kształtowania ich wizerunku. W dobie wolnego rynku jest to kluczowy czynnik, który wpływa na skuteczne dotarcie do klientów. Bardziej świadomy konsument, powszechny dostęp do informacji oraz nowe kanały i formy komunikacji dają wiele możliwości. Działania wizerunkowe typu CSR czy też PR, po które trzeba sięgać, stają się standardem. Jak się okazuje, budowanie długofalowych relacji pomiędzy produktem a odbiorcą jest kwestią bardzo istotną również w branży budowlanej – mówi Marcin Bałaj z D3 Consulting, firmy zajmującej się obsługa marketingową deweloperów. Był okres, że w branży tej nic się nie zmieniało. Chłonny rynek stworzył stagnację, w której spora część deweloperów realizowała swoje kampanie w sprawdzonych kanałach, tkwiąc w przekonaniu, że skoro kilka lat temu były skuteczne, to i teraz są właściwe i wystarczające. Takie myślenie już się nie sprawdza, a powoli przesycony rynek zmusza deweloperów do wdrażania przemyślanych i długoterminowych strategii marketingowych – dodaje.


Wizerunek dewelopera, a wizerunek inwestycji


Zastanawiając się nad działaniami wizerunkowymi w sektorze nieruchomości, należy rozróżnić dwa istotne procesy: kreowanie marki dewelopera oraz pracę nad wizerunkiem konkretnej inwestycji. W przypadku tego pierwszego, głównymi czynnikami budującym rzetelny obraz będą: zrealizowane inwestycje, odpowiednio skrojona oferta, obsługa klienta oraz jego satysfakcja z transakcji. Współczesny konsument jest niezwykle świadomy, ponadto posiada umiejętności zdobywania informacji, czy to na forach, czy na portalach branżowych, gdzie dominuje marketing szeptany, który często ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe. Odbiorca przekazów reklamowych jest także świadomy działań komercyjnych i z łatwością potrafi je odróżnić od tych czysto informacyjnych. Zatem budowanie wizerunku samego dewelopera odbywa się niejako organicznie – od realizowanych inwestycji, po odpowiednią obsługę klienta, aż po jego finalne zadowolenie i uruchomienie mechanizmu rekomendacji marki w swoim otoczeniu. Oczywiście nie wolno zapomnieć, by proces „oddolnego” budowania wizerunku miał swój trzon, którym powinna być główna strategia marketingowa, uwzględniająca całościową komunikację marki. Inaczej mówiąc – wszystkie działania powinny wychodzić od głównej idei brandu, zapewniając spójność w budowaniu jego wizerunku. Inną sprawą jest oparcie jej o odpowiednie narzędzia, takie jak PR, CSR, sponsoring, które zwiększą rozpoznawalność i wiarygodność marki.


W planowaniu działań marketingowych dla inwestycji, punktem wyjścia jest dookreślenie grupy docelowej oraz analiza obiektu pod kątem wartości, które mogą być pożądane przez target. Dobór odpowiednich kanałów i działań, które umożliwią dotarcie do potencjalnych klientów, następuje w drugiej kolejności. Tu strategia realizowana jest w okresie powstawania inwestycji i okresu sprzedażowego, wykorzystywane zatem są narzędzia zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe.

strona: [ 1 ] 2

Źródło: D3 Consulting | 2016-12-27

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?


0
powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

Prezenter inwestycji

Super Oferta

Sand Hotel ****
Osiedle Klonowe 14
Ostatnie biura w OVO Wrocław....
Lokale biurowe w centrum...
Osiedle Lawendowa 3
Oaza Bronowice
ul. Wielicka - Rydygiera Etap...
START Office
Mój Dom Etap IV
Inwestycja Imperial Business...
Bunscha Park
Słoneczny Zakątek
Villa sento
Aleja Zbożowa etap III, IV

Sand Hotel ****

Kołobrzeg, ul. Zdrojowa 

Osiedle Klonowe 14

Wieliczka 

Ostatnie biura w OVO Wrocław....

Wrocław, Krzyki, ul. Podwale 

Lokale biurowe w centrum...

Kraków, Krowodrza, ul. Świętokrzyska 

Osiedle Lawendowa 3

Zielonki, ul. Lawendowa 

Oaza Bronowice

Kraków, Bronowice, ul. Stańczyka 

ul. Wielicka - Rydygiera Etap...

Kraków, Bieżanów-Prokocim, ul. L.... 

START Office

Kraków, Dębniki, ul. Twardowskiego 

Mój Dom Etap IV

Kraków, Dębniki, ul. Obozowa 

Inwestycja Imperial Business...

Kraków, Podgórze, ul. Wadowicka 

Bunscha Park

Kraków, Dębniki, ul. K. Bunscha 

Słoneczny Zakątek

Kraków, Dębniki, ul. gen. S.... 

Villa sento

Kraków, ul. Zbrojarzy 

Aleja Zbożowa etap III, IV

Wieliczka, ul. Zbożowa 
Super oferta: / poprzednia następna