Lej, który na skutek działania wód podziemnych powstał tunelem Wisłostrady, budowlańcy wypełniają specjalną mieszanką. Prace mają się zakończyć w pierwszych dniach października.
Lej, który na skutek działania wód podziemnych powstał tunelem Wisłostrady, budowlańcy wypełniają specjalną mieszanką. Prace mają się zakończyć w pierwszych dniach października.
Do tej pory maszyny wtłoczyły pod ziemię ok. 2 tys. m sześc. substancji, która swoją gęstością przypomina grunt. Zgodnie z ustaleniami wykonawcy nowej linii podziemnej kolejki (spółki AGP Metro Polska), do 30 września ilość umieszczonej w leju mieszanki zwiększy się ponad 2,5-krotnie. Z kolei w drugim etapie przedsięwzięcia, przez otwory wywiercone w znajdującej się nad lejem jezdni Wisłostrady, wprowadzone pod ziemię zostaną kolejne porcje mieszanki. Później cała konstrukcja przejdzie kontrole i próby obciążeniowe.
Wyrwa pod Wisłostradą powstała 14 sierpnia, gdy kopiący nowy tunel metra robotnicy natrafili na nieuwzględnioną w dokumentacji budowlanej soczewkę wodną. Przerwany ciek zalał wykop wykonany w okolicy nowej stacji metra „Powiśle”, a wymieszana z ziemią woda podmyła również tunel Wisłostrady.
Źródło: KRN.pl | 2012-09-28
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)