Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Wiadomości Wiadomości

Internet skuteczniejszy niż prasa w sprzedaży mieszkań

2006-07-07

Internet skuteczniejszy niż prasa w sprzedaży mieszkań

Oferty nieruchomości w prasie to ukłon w stronę osób sprzedających mieszkania, w istocie zupełnie zbędny. Tak naprawdę mieszkania sprzedają się dzięki agentom i internetowym ogłoszeniom - wynika z omówionego na stronach InternetStandard.pl amerykańskiego raportu Borrell Associates.

Oferty nieruchomości w prasie to ukłon w stronę osób sprzedających mieszkania, w istocie zupełnie zbędny. Tak naprawdę mieszkania sprzedają się dzięki agentom i internetowym ogłoszeniom - wynika z omówionego na stronach InternetStandard.pl amerykańskiego raportu Borrell Associates.

Jak piszą autorzy raportu, omawianego przez Magdalenę Górak, od lat w czasie badań ankietowych powtarzała się opinia brokerów i agentów nieruchomości: jedynym powodem zakupu ogłoszeń w prasie jest zaspokojenie potrzeb sprzedających mieszkania a nie ich efektywność. - Dzienniki nie sprzedają mieszkań. To robią agenci i Internet.

Do 2010 roku udział Internetu w amerykańskim rynku ofert nieruchomości ma wzrosnąć do około 32%, a wydatki do 3,068 mld USD.

Jak czytamy dalej, autorzy raportu "2006 Update: Online Real Estate Advertising" twierdzą, że powodem większego udziału ogłoszeń internetowych będzie malejące zainteresowanie odpowiednią kategorią w prasie. Już w tym roku wydatki na nie spadną dla prasy o 8%. W 2006 roku wydanych zostanie na ten cel około 4,327 mld USD, w porównaniu do 4,682 mld USD w 2005 roku.

Jednocześnie autorzy raportu podkreślają, że w tym samym czasie rynek nieruchomości przeżywa dobry okres. Liczba nieruchomości w ofercie wzrosła o 36%, więc przyczyna spadku liczby ogłoszeń w prasie leży nie w braku ofert, lecz w zmianie przekonań co do ich skuteczności, na czym zyskuje internet. Nie bez znaczenie jest też fakt, że do pięciu lat nie rosną wydatki na ten rynek ogłoszeń, a ofert przybywa. Ogłoszeniodawcy wybierają więc racjonalnie: tańszy i skuteczniejszy Internet.

Więcej na stronach InternetStandard.pl

Źródło: Magdalena Górak, Internet Standard 05-07-2006 | 2006-07-07

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?


0

Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

 

 

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódździałki na wynajemdomy na sprzedażlokale użytkowe do kupieniadomy na sprzedaż powiat Mławskimieszkania na sprzedaż powiat Polkowickidomy na sprzedaż gmina Kępnomieszkania na sprzedaż gmina Dobre Miastodomy na wynajem w Rożkachdomy na sprzedaż w Świątnikachdomy na sprzedaż w Gogolewie

Deweloperzy