Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa zostanie zreorganizowany. Przyjęte rozwiązania mają na celu skrócenie wydawania decyzji ustalających warunki zabudowy.
W wyniku wprowadzonych zmian poszczególnym Referatom Ustalania Warunków Zabudowy przypisano określone dzielnice administracyjne Gminy Miejskiej Kraków:
- Referat Ustalania Warunków Zabudowy 1 – Śródmieście i Nowa Huta,
- Referat Ustalania Warunków Zabudowy 2 – Krowodrza,
- Referat Ustalania Warunków Zabudowy 3 - Podgórze Zachód,
- Referatowi Ustalania Warunków Zabudowy 4 - Podgórze Wschód.
Stworzenie struktury, która będzie adekwatna do realizacji potrzeb, pozwoli na zwiększenie efektywności prowadzonych postępowań i wydajności w wydawaniu decyzji, a przede wszystkim na lepszą koordynację prowadzonych postępowań oraz większy nadzór nad czynnościami dokonywanymi w toku tych postępowań.
Zlikwidowano również Referat Orzecznictwa ds. Urbanistyki, a zadania z zakresu wydawania decyzji ustalających warunki zabudowy i zagospodarowania terenu (WZ i ULICP) oraz odpowiedzialność z tytułu wydawanych decyzji w sprawach urbanistycznych zostały przekazane do poszczególnych referatów merytorycznych. Takie rozwiązanie pozwoli na koordynację postępowań prowadzonych w poszczególnych dzielnicach administracyjnych. Włączenie do referatów merytorycznych inspektorów podpisujących decyzje pozwoli kierownikowi referatu merytorycznego na kompleksowy nadzór nad wszystkimi czynnościami dokonywanymi w toku postępowania – w tym jego końcowym etapem – podpisaniem decyzji.
Referat Analiz został rozdzielony na dwa odrębne referaty, którym przypisano odpowiednie rejony, co pozwoli na poprawienie efektywności i jakości działania zarówno w zakresie opracowywania analiz urbanistyczno - architektonicznych i warunków zabudowy, jak i w zakresie organizacyjnym (pozwoli na większy nadzór nad zadaniami wykonywanymi przez te referaty).
Wydawanie dzienników budowy zostało przesunięte z Referatu Postępowań Administracyjnych do Referatu Kancelaryjnego – co w sposób zdecydowany zmniejszy obciążenie Referatu Postępowań Administracyjnych, nie wpłynie natomiast w sposób znaczący na obciążenie Referatu Kancelaryjnego.
Źródło: Komunikat UMK | 2006-11-14
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)