Aby uzyskać pomoc państwa w spłacie kredytu, osoba, która straciła pracę, powinna złożyć w urzędzie pracy do końca 2010 r. wniosek o tę pomoc.
Aby uzyskać pomoc państwa w spłacie kredytu, osoba, która straciła pracę, powinna złożyć w urzędzie pracy do końca 2010 r. wniosek o tę pomoc.
Wsparcia finansowego będzie udzielał starosta na wniosek złożony do końca 2010 r. przez zainteresowanego za pośrednictwem urzędu pracy – czytamy dalej. Musi on podać w nim standardowe dane osobowe i dołączyć oświadczenie banku, który udzielił mu kredytu mieszkaniowego o terminach płatności i wysokości (w złotych) kolejnych 12 niewymagalnych miesięcznych rat kapitałowych i odsetkowych. Ponadto musi złożyć oświadczenie o warunkach wszystkich umów ubezpieczenia, na podstawie których przysługuje mu świadczenie z tytułu utraty pracy. Chodzi m.in. o termin, w którym upływa okres wypłaty świadczeń z tytułu tych umów, jeśli zawarł umowę ubezpieczenia spłaty kredytu, gwarantującego wypłatę świadczenia na wypadek utraty pracy. Za złożenie fałszywych danych zawartych w oświadczeniach bezrobotnemu będzie grozić odpowiedzialność karna – dodaje dziennik.
Źródło: „Gazeta Prawna” 1.07.2009 | 2009-07-01
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)