W strategii rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015 znalazł się pomysł wprowadzenia opłaty – nawet 10 zł – za wjazd samochodem do Śródmieścia.
W strategii rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015 przygotowanej przez Urząd Miasta Warszawy znalazł się pomysł wprowadzenia opłaty – nawet 10 zł – za wjazd samochodem do Śródmieścia. Opłata obowiązywałaby za wjechanie do kwartału z granicami ustanowionymi na ulicach: Słomińskiego, Towarowej i Okopowej, Trasie Łazienkowskiej i Wisłostradzie. Ma to być jeden ze sposobów walki z korkami. Opłaty dla kierowców mogą wejść w życie na próbę jeszcze przed Euro 2012 – podaje „Życie Warszawy”.Eksperci dowodzą, że tam, gdzie wprowadzono opłaty za wjazd do centrum, korki zmalały. Gdy w 2003 r. burmistrz Londynu forsował taki pomysł, przez media przelała się fala krytyki. Po kilku latach funkcjonowania systemu londyńczycy chwalą Kena Livingstone’a. Za możliwość wjazdu do strefy płacą 8 funtów, ale dzięki temu średnia prędkość jazdy wzrosła z 12 km/h do 17 km/h. Jednakże należy pamiętać, że Londyn ma zdecydowanie lepszy system metra i kolei.
Kiedy powstanie warszawska strefa? – To kwestia co najmniej kilku lat – mówi w rozmowie z dziennikiem rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. – Najpierw będzie musiała powstać druga linia metra, a przynajmniej jej centralny odcinek – zastrzega. Inni urzędnicy, z którymi rozmawiali dziennikarze, nie wykluczają jednak, że system na próbę może zostać wprowadzony jeszcze przed Euro 2012. Przed uruchomieniem strefy na stałe ratusz planuje rozbudować SKM, sieć linii tramwajowych, parkingi „Parkuj i Jedź”. Niezbędna będzie w tym celu także obwodnica.
Źródło: „Życie Warszawy” 18.06.2008 | 2008-06-18
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)