Zwiększa się liczba prowadzonych przez samorządy inwestycji drogowych, coraz większe są również opóźnienia w ich realizacji.
O 26 proc. w stosunku do lat 2004-2007 zwiększyła się liczba prowadzonych w największych polskich miastach inwestycji drogowych, jednak coraz większe były opóźnienia w ich realizacji, a niektóre samorządy traciły unijne dofinansowania – informuje NIK po kontroli przeprowadzonej w latach 2008-2011 w największych polskich miastach.
Ponadto z danych NIK wynika, że w skontrolowanym okresie zakończono budowę 110 km dróg oraz modernizację 346 km, co łącznie daje wynik o 25,8 proc. lepszy niż w latach 2004-2007. Najwięcej inwestycji sfinalizowano Warszawie (128,9 km).
O 30 proc. wzrosły również wydatki na tego typu inwestycje – od 2008 do pierwszej połowy 2011 przekroczyły kwotę 6,5 mld zł. Szacuje się, że fundusze pozyskane w tym okresie z Unii Europejskiej wyniosły 930 mln zł. Najwięcej środków unijnych na realizację inwestycji drogowych pozyskała Warszawa (354,5 mln zł) i Kraków (133,2 mln zł). Jednak niektóre miasta (ze względu na niewłaściwe przygotowanie inwestycji lub źle opracowane wnioski o dotacje) traciły dofinansowania. Tak było m.in. w Warszawie, Lublinie i Poznaniu, w których straty wyniosły łącznie 25 mln zł.
Źródło: KRN.pl | 2012-10-26
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)