Budowa Trasy Słowackiego wkroczyła w decydujący moment – rozpoczęło się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku.
Budowa Trasy Słowackiego wkroczyła w decydujący moment – rozpoczęło się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Prace będą wykonywane za pomocą specjalnej tarczy TBM, którą nazwano Damroka.
Wyloty z tunelu będą znajdować na wysokości nabrzeży „Dworzec Drzewny” oraz „Dworzec Wiślany”. Każdy z nich będzie miał po dwa pasy ruchu. Tunel w najniższym punkcie będzie przebiegać 35 metrów pod lustrem wody.
Budowa Trasy Słowackiego będzie łączyła Port Lotniczy z Portem Morskim Gdańsk. Inwestycja jest współfinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt projektu to 1 420 mln zł (dofinansowanie unijne na ten cel wyniosło 1 154 mln zł).
To historyczny moment dla Gdańska i dla całej Polski. To jedna z największych maszyn na świecie i dwa razy większa od tej, która drąży drugą linię metra w Warszawie. Będzie to pierwszy drogowy tunel w Polsce wykonany tą metodą – powiedział Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak 29 maja br. podczas uroczystości rozpoczęcia prac drążenia Tunelu pod Martwą Wisłą.
Źródło: KRN.pl | 2013-06-04
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)