Od początku miesiąca „Anna” wydrążyła ponad 100-metrowy tunel biegnący wzdłuż ul. Świętokrzyskiej. 8 października równoległy przekop zaczęła wykonywać „Maria”.
Od początku miesiąca „Anna” wydrążyła ponad 100-metrowy tunel biegnący wzdłuż ul. Świętokrzyskiej. 8 października równoległy przekop zaczęła wykonywać „Maria”.
W II fazie drążenia tuneli podziemnej kolejki tarcza TBM „Anna” wystartowała z głębokiego wykopu zlokalizowanego za rondem ONZ. Stamtąd ruszyła w kierunku skrzyżowania ul. Świętokrzyskiej z ul. Emilii Plater, by w rezultacie przebić ścianę wykopu położonego na wysokości parku Świętokrzyskiego (gdzie w przyszłości powstanie jedna z wentylatorni centralnego odcinka II linii metra). W ciągu najbliższych kilku dni urządzenie zostanie przesunięte w miejsce, z którego rozpocznie wiercenie 500-metrowej długości tunelu łączącego nową i starą linię kolejki. Po zakończeniu tej części podziemnych prac budowlańcy wyjmą przednią część tarczy na powierzchnię ziemi i przetransportują ją z powrotem do dołu przy ul. Świętokrzyskiej. Reszta urządzenia będzie z kolei wycofywana przez wydrążony wcześniej tunel. Po ponownym montażu maszyny „Anna” wyruszy w stronę Powiśla.
Natomiast „Maria”, do przyszłej wentylatorni powinna dotrzeć w ciągu najbliższych kilku dni. Jej następnym zadaniem będzie przebicie się przez ściany stacji „Świętokrzyska”. Najpierw jednak budowniczy metra muszą ustabilizować grunt, który w tym miejscu osunął się 6 października, a także wypompować znajdującą się w wykopie wodę.
Źródło: KRN.pl | 2012-10-09
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)