Rozpoczął się najtrudniejszy etap budowy ul. Nowolazurowej. 16 sierpnia w miejsce nasypu kolejowego wsunięty zostanie ważący ponad 10 tys. ton tunel drogowy.
Rozpoczął się najtrudniejszy etap budowy ul. Nowolazurowej – w miejsce nasypu kolejowego wsunięty zostanie ważący ponad 10 tys. ton tunel drogowy.
W pierwszym etapie przedsięwzięcia (przed przemieszczeniem konstrukcji tunelu) rozebrana została część nasypu w pobliżu centrum handlowego Factory – w tym miejscu trakcję kolejową biegnącą na trasie Warszawa-Poznań przetnie ul. Nowolazurowa. Dno powstałej w ten sposób wyrwy robotnicy pogłębili, gdyż jezdnie nowo budowanej arterii będą przebiegać poniżej poziomu gruntu. Gotowy jest również betonowy tunel, składający się z dwóch komór dla samochodów i jednej dla pieszych i rowerów. 16 sierpnia ogromna konstrukcja zostanie przesunięta o 63 m, dzięki wykorzystaniu 9 siłowników. Jeśli 36-godzinna operacja przebiegnie bez zakłóceń, po wsunięciu tunelu i odbudowie torowiska ruch pociągów zostanie wznowiony 24 sierpnia (gdyby tunel budowano klasycznym sposobem, utrudnienia wydłużyłyby się do kilku miesięcy).
Realizowany obecnie odcinek ul. Nowolazurowej ma do końca tego roku połączyć Al. Jerozolimskie i ul. Chróścickiego. Budowa 2,5 km fragmentu drogi kosztuje 126 mln zł.
Źródło: KRN.pl | 2012-08-14
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)