Po raz pierwszy w historii zdarza się, że PKP ma pieniądze na inwestycje, a nie ma projektów do realizacji.
Rządowy plan inwestycji kolejowych zakłada, że w najbliższych dwóch latach zarządzająca kolejową infrastrukturą spółka PKP PKL wyda 21,5 mld zł. Aby zrealizować ten plan, w latach 2011-2013 PKP PKL musiałaby wydać na remonty i modernizację torów prawie 12 mld zł i zakończyć działania na prawie 1,5 tys. km torów. Taki scenariusz jest nierealny. Wynika to z faktu, że firmy wykonawcze rocznie są w stanie realizować prace związane z modernizacją torów maksymalnie za 7 mld zł, a i to zależy od stopnia sprawności procedur związanych z rozliczeniami inwestycji.
W latach 2010-2011 PKP PKL na realizację prac miała wydać po 5 mld zł rocznie, tymczasem nie przekroczyła kwoty 3,5 mld zł. Problemem nie są możliwości wykonawcze spółek budowlanych, ale opóźnienia w realizacji, które zaczynają się często już na etapie podpisywania umów. Średnio na każdym kontrakcie jest pół roku opóźnienia.
Źródło: KRN.pl | 2011-11-24
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)