Od kilku dni przy ujściu Wisły trwają prace budowlane. Inwestycja, której realizacja pochłonie ok. 100 mln zł, ma na celu poprawienie warunków prowadzenia zimowych akcji tzw. lodołamania.
Od kilku dni przy ujściu Wisły trwają prace budowlane. Inwestycja, której realizacja pochłonie ok. 100 mln zł, ma na celu poprawienie warunków prowadzenia zimowych akcji tzw. lodołamania.
W ramach przedsięwzięcia budowlańcy wyremontują i przedłużą tzw. kierownice Wisły, czyli sięgające w głąb Bałtyku umocnienia. Ich wydłużenie spowoduje wyprowadzenie do morza większej ilości niesionego przez wody rzeki materiału (w tym piasku), dzięki czemu delta Wisły nie ulegnie spłyceniu. Z kolei im większa będzie głębokość rzeki, tym większą szansę na prawidłową pracę będą mieć lodołamacze.
Zwiększenie skuteczności kruszenia pokrywy lodowej, która po rozbiciu na mniejsze kawałki może swobodniej spłynąć do Bałtyku, wpłynie na ograniczenie zagrożenia powodziowego do minimum. Ze względu na to inwestycja jest kluczowa nie tylko dla Żuław Wiślanych, ale również dla całego dolnego odcinka rzeki.
Źródło: KRN.pl | 2012-09-24
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)