Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Wiadomości Wiadomości

Polityka transportowa w Polsce – jest efektywna?

Maria Gil | 2019-04-17

Polityka transportowa w Polsce – jest efektywna?
W 15 polskich miastach można jeździć komunikacją za darmo

Obserwatorium Polityki Miejskiej IRMiR opublikowało raport oceniający jakość krajowego transportu.

Z raportu wynika, że ludzie coraz częściej zaczynają się osiedla się terenach podmiejskich, które nieraz nie posiadają odpowiednich połączeń komunikacyjnych. W konsekwencji tego, mieszkańcy tych obszarów są zmuszeni do korzystania na co dzień z samochodów. Ich liczba w poszczególnych miastach Polski jest już większa niż w podobnych im aglomeracjach w Europie Zachodniej. Od 2015 r. na krajowych drogach pojawia się rocznie ok. 1,5 mln nowych pojazdów. Ma to negatywny wpływ na dostępność usług komunikacji publicznej – niektóre linie zostały zlikwidowane, część kursów skrócono, a na infrastrukturę samochodową zwiększono wydatki.

Duże i średnie miasta zazwyczaj korzystają z systemu transportu publicznego, ale w dwóch trzecich ośrodków lokalnych wciąż go nie ma. W części aglomeracji komunikacja pełni głównie funkcję socjalną – jest nastawiona przede wszystkim na transport dzieci i młodzieży oraz osób starszych. Oprócz tego, autobusy i tramwaje usprawniają ruch na najczęściej uczęszczanych odcinkach drogowych wewnątrz miasta. Według raportu ośrodkami, które najintensywniej wykorzystują linie miejskie, są Warszawa, Bydgoszcz i Białystok. Natomiast najrzadziej używa się komunikacji publicznej w Rzeszowie i Gorzowie Wielkopolskim.

W raporcie analizie poddano również kwestię płatności za transport. Już w 15 mniejszych polskich miastach – m.in. w Kozienicach i Żorach – komunikacja publiczna ma charakter bezpłatny. Korzystanie z darmowych przejazdów umożliwia się często wybranym grupom społecznym. Uczniom przysługuje to prawo w Warszawie, kierowcom w Opolu, niepełnosprawnym w Lublinie, a bezrobotnym w Rzeszowie.

W podsumowaniu raportu zwrócono uwagę na braki w zapisach dotyczących działań, mających usprawnić ruch transportowy; we wskazaniu konkretnych inwestycji i dokładnego czasu ich wykonania. Brak sprecyzowanych planów skutkuje tym, że decyzja o podjęciu prac w związku z komunikacją publiczną zapada jedynie wtedy, gdy są na to środki finansowe.

 

 

Źródło: KRN.pl | 2019-04-17

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?

Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

 

 

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódźkamienice poszukiwane do wynajęcialokale użytkowe do kupieniamieszkania poszukiwane do wynajęcialokale użytkowe na sprzedaż powiat Żagańskilokale użytkowe na sprzedaż powiat Rawskimieszkania na wynajem gmina Rychwałlokale użytkowe na wynajem gmina Klimontówdomy na sprzedaż w Jasionniedomy na sprzedaż w Kębłowiemieszkania na sprzedaż w Komnino

Deweloperzy

);