Na Franowo będą jeździły tramwaje podziemnym tunelem, którego długość ma wynosić 800 metrów.
Na Franowo będą jeździły tramwaje podziemnym tunelem, którego długość ma wynosić 800 metrów – podaje „Głos Wielkopolski”. Wjazd do tunelu będzie za pętlą (która zostanie zlikwidowana) na osiedlu Lecha, a wyjazd – za ulicą Szwedzką.
Podziemna trasa tramwaju w pewnej części pobiegnie przez tereny, na których nie ma żadnych budynków. Początkowo rozważano także koncepcję poprowadzenia torowiska w wykopie, ale osłonięcie go ekranami akustycznymi nie wyglądałoby dobrze, a normy hałasu i tak zostałaby przekroczone – czytamy dalej.
W tunelu zaplanowano dwa przystanki podziemne, których dachy będą przeszklone. Mają one już swoje robocze nazwy „Kurlandzka” i „Rynek Piaśnicka”. Na trasie znajdą się również inne przystanki: „Os. Lecha”, „CH M1”, „Szwajcarska”, „Pętla Franowo”. Pasażerowie będą poruszać się schodami, dla osób niepełnosprawnych zostaną zamontowane windy. W przyszłości przewiduje się posadzenie drzew lub wybudowanie parkingu na powierzchni tunelu. Przy okazji budowy tunelu zostanie rozebrany i wybudowany od nowa wiadukt Chartowo, którego stan techniczny aktualne jest zły – dodaje gazeta.
Źródło: „Głos Wielkopolski” 15.04.2010 | 2010-04-29
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)