„Anna” i „Maria”, drążące tunele nowej linii podziemnej kolejki, przebiły się przez ścianę pod stołecznym rondem ONZ.
Obie tarcze TBM drążące tunele nowej linii podziemnej kolejki przebiły się przez ścianę pod stołecznym rondem ONZ. Jako pierwsza, 31 sierpnia do skrzyżowania dotarła „Anna”. „Maria” znalazła się tam trzy dni później.
Obecnie oba urządzenia przechodzą dokładny przegląd. Jeśli badanie nie wykaże uszkodzeń i nie zaistnieje konieczność wymiany noży, maszyny zostaną przesunięte po dnie komory na jej drugi koniec. Stamtąd rozpoczną dalsze drążenie tuneli.
„Anna” wystartowała z szybu przy rondzie Daszyńskiego w połowie maja. Odpowiednie tempo prac zostało osiągnięte dopiero w lipcu – w ostatnich dniach miesiąca przemieszczała się o ok. 20 m w ciągu 24 godzin. Z kolei „Maria” ruszyła z ronda Daszyńskiego w połowie czerwca. Prędkość kopania pozwoliła urządzeniu dogonić „Annę”, skutkiem czego obie tarcze w niewielkim odstępie czasu dotarły do ronda ONZ.
Źródło: KRN.pl | 2012-09-05
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)