Do 24 sierpnia 2008 r. właściciele budynków muszą wymienić stare skrzynki pocztowe na nowe spełniające wymogi unijne.
Do 24 sierpnia 2008 r. właściciele budynków muszą wymienić stare skrzynki pocztowe na nowe spełniające wymogi unijne – informuje „Gazeta Prawna”.Do 2003 roku właścicielami wszystkich skrzynek pocztowych w domach wielorodzinnych była Poczta Polska. Na prawo własności skrzynek nie miał żadnego wpływu fakt, do kogo należał budynek: do wspólnoty mieszkaniowej, spółdzielni mieszkaniowej lub prywatnego właściciela. Natomiast ustawa z 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz.U. nr 130, poz. 118) do zakupu skrzynek pocztowych oddawczych zobowiązała właścicieli budynku. Skrzynki, które zostały przez nich zakupione, stanowią ich własność – czytamy dalej.
W dodatku przepisy ustawy nałożyły na właścicieli i współwłaścicieli nieruchomości obowiązek wymiany dotychczasowych starych skrzynek pocztowych, które zostały zainstalowane wcześniej, jeszcze zanim zaczęła obowiązywać ustawa, i nie spełniają wymagań. Jak donosi dziennik, właściciele muszą też wymienić stare skrzynki, które zainstalował operator publiczny. W takim przypadku muszą go zawiadomić o terminie wymiany. Oddawczą skrzynkę pocztową w budynku powinien umieścić jego właściciel lub współwłaściciele. W domach jednorodzinnych umieszczają skrzynkę przed drzwiami wejściowymi do budynku lub w ogólnodostępnej części nieruchomości. Natomiast w domach wielorodzinnych, w których zostały wyodrębnione co najmniej trzy lokale, muszą umieścić zestaw oddawczych skrzynek pocztowych w ogólnie dostępnej części nieruchomości. Liczba tych skrzynek musi odpowiadać liczbie samodzielnych lokali mieszkalnych oraz lokali o innym przeznaczeniu, pod warunkiem że mają osobny adres.
Więcej w „Gazecie Prawnej”.
Źródło: „Gazeta Prawna” 18.07.2008 | 2008-07-18
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)