15 października zamknięto dworzec Łódź Fabryczna. Ruszyła budowa nowego dworca, który stanie się centrum komunikacyjnym w Polsce.
15 października zamknięty został dworzec kolejowy Łódź Fabryczna. Ruszyła budowa nowego, multimodalnego dworca, który będzie głównym punktem komunikacyjnym w centralnej Polsce. Przez czas robót pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Łódź Widzew, Łódź Chojny i Łódź Kaliska.
W ramach inwestycji Nowe Centrum Łodzi powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy, podziemna stacja kolejowa i dworzec kolejowy Łódź Fabryczna, dwunawowy tunel z czterotorową linią dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, system parkingów samochodowych w formule „Parkuj i jedź” oraz parking dla rowerów, nowe linie tramwajowe w obrębie dworca oraz nastąpi przebudowa starych.
Koszt inwestycji wynosi 1 759 289 451,71 PLN brutto w tym ponad 70 proc. środków będzie pochodzić z UE, od PLK i PKP 3 proc. Poza tym miasto wnosi blisko 600 mln zł. Czas realizacji przedsięwzięcia przewidziano na 42 miesiące. Projekt wykonywany jest przez konsorcjum firm TORPOL sp. z o. o. (lider), Astaldi SpA, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki.
Źródło: KRN.pl | 2011-10-16
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)