Jeśli w Katowicach mają powstawać kolejne wieżowce, konieczne jest studium. Studium aeronautyczne już od miesiąca znajduje się w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i czeka na podpis prezesa. Tymczasem ULC wymaga od Aeroklubu Polskiego kolejnych dokumentów.
Jeśli w Katowicach mają powstawać kolejne wieżowce, konieczne jest studium – przypomina „Dziennik Zachodni”. Studium aeronautyczne już od miesiąca znajduje się w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i czeka na podpis prezesa. Tymczasem ULC wymaga od Aeroklubu Polskiego kolejnych dokumentów.Inwestorzy są niezadowoleni z przedłużających się formalności, ponieważ chcieliby już zacząć prace nad nowymi budynkami. W wydziale budownictwa Urzędu Miasta leży już kilka wniosków o wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Niektóre czekają już pół roku. W zawieszeniu znajduje się pięć postępowań. Jak czytamy dalej, na decyzję oczekuje m.in. Jupiter Plaza, który zdecydował się podwyższyć swój budynek przy ul. Sokolskiej 18 do wysokości ok. 100 metrów z planowanych pierwotnie 54 m (wysokościowiec to budynek od 55 m wzwyż). Katowice są opóźnione pod względem deweloperskim – nie dysponują prawie w ogóle nowoczesną powierzchnią biurową i nie powstają tam apartamenty o podniesionym standardzie. Jupiter Plaza mógłby być pierwszym tak wysokim budynkiem w centrum, gdyby nie brak uzgodnień ze strony lotnictwa cywilnego.
Urzędnicy miejscy podkreślają, że z ich strony sprawa jest zamknięta i reszta zależy od lotnictwa cywilnego – informuje gazeta. Wykonali opracowanie, dzięki któremu zostały wyznaczone dwie tzw. strefy przeszkody rozległej. Jeśli ULC je zatwierdzi, w centrum Katowic od autostrady A4 do torów kolejowych będzie można stawiać budynki nie wyższe niż 100 metrów. Z kolei między torami a dzielnicą Koszutka można będzie stawiać budynki nawet 200-metrowe. Chętnych nie brakuje. To np. Lc Corp, który buduje we Wrocławiu Sky Tower, najwyższy apartamentowiec w Polsce. Firma ta chce postawić drapacz chmur również w Katowicach – kupiła działkę o powierzchni jednego hektara tuż przy Al. Roździeńskiego w pobliżu Ronda za 80 mln zł.
Źródło: „Dziennik Zachodni” 04.04.2008 | 2008-04-10
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)