Specjaliści od nieruchomości będą musieli co roku odbywać kursy, szkolenia i seminaria.
Specjaliści od nieruchomości będą musieli co roku odbywać kursy, szkolenia i seminaria – przypomina „Rzeczpospolita”.Dziś wchodzi w życie rozporządzenie z 17 kwietnia 2008 r. w sprawie stałego doskonalenia zawodowego przez rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości (DzU nr 80, poz. 475). Określa ono sposoby stałego szkolenia i dokumentowania tego obowiązku. Zgodnie z przepisami stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych odbywa się poprzez udział w seminariach, szkoleniach lub kursach specjalistycznych dotyczących gospodarowania nieruchomościami i rynku nieruchomości (dotyczących posiadanych uprawnień i licencji zawodowych). Jak czytamy dalej, seminarium nie może trwać krócej niż cztery godziny edukacyjne, szkolenie nie krócej niż osiem godzin, a kurs specjalistyczny minimum 15 godzin.
Po ukończeniu szkolenia zainteresowany otrzymuje zaświadczenie potwierdzające jego odbycie. Jednocześnie przepisy zobowiązują organizatora szkolenia, w szczególności organizację zawodową, do prowadzenia rejestru wydanych zaświadczeń, które muszą być przesłane drogą elektroniczną do Ministerstwa Infrastruktury (w ciągu 14 dni od ich wydania).Zaświadczenie o szkoleniu trzeba przechowywać przez trzy lata (licząc od początku roku następującego po roku, w którym zorganizowano kształcenie) – podaje dziennik.
Źródło: „Rzeczpospolita” 27.05.2008 | 2008-05-27
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)