Polska firma zbuduje na Litwie tory kolejowe zgodne z europejskimi standardami. Dzięki temu trasa z Warszawy do Helsinek pokonywana będzie bez przesiadki.
Spółka Grupy Kapitałowej Trakcja SA, AB Kauno tilati, zbuduje na Litwie tory kolejowe o europejskim rozstawie szyn – dzięki temu możliwe będzie pokonanie trasy z Warszawy do Helsinek bez przesiadki na polsko-litewskiej granicy. Nie będzie bowiem konieczna wymiana podwozia pociągów.
W ramach inwestycji zostanie przeprowadzona zostanie modernizacja stacji Mariampol i bocznicy kolejowej oraz zbudowane zostaną tory na odcinku Mariampol-Šeštokai. Obecnie istnieją tam tory z tzw. rosyjskim zestawem szyn (o 8,5 cm szerszym od europejskich). Ze względu na tę różnicę i konieczność zmiany podwozia pociągi osobowe tracą na granicy ok. 2 godziny, towarowe – nawet całą dobę. Koszt całego przedsięwzięcia współfinansowanego przez UE wynosi 361 mln zł.
Remontowany odcinek leży na 1000-kilometrowej trasie Rail Baltica prowadzącej z Warszawy przez Kowno i Rygę do Helsinek. Roman Przybył, prezes spółki Trakcja, twierdzi, że ogłaszane będą kolejne przetargi na usprawnienie komunikacji na odcinku tej trasy.
Źródło: KRN.pl | 2013-06-24
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)