18 lipca podpisano porozumienie dotyczące realizacji kampanii, której celem jest zaangażowanie krakowian w działania na rzecz ochrony powietrza, bezpieczeństwa na drogach oraz mobilności w mieście.
18 lipca podpisano porozumienie dotyczące realizacji kampanii „Kraków Mobilny”. Celem przedsięwzięcia jest zaangażowanie mieszkańców stolicy Małopolski w działania proekologiczne.
Kampania ma zachęcać do korzystania z transportu publicznego i pojazdów ekologicznych. Do właścicieli i użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych skierowany będzie pilotażowy program e-mobilności. W jego ramach, na okres 12 miesięcy, wprowadzony zostanie system zachęt, które mają obejmować m.in. dostęp ekologicznych aut do stref z ograniczonym ruchem czy możliwość korzystania z buspasów. Kolejnym adresatem kampanii są uczniowie krakowskich szkół. Zwrócono się do nich o zawiązanie szkolnych koalicji na rzecz propagowania przyjaznych dla środowiska dojazdów do placówek oświatowych. Plany mobilności, czyli schematy najbardziej efektywnego i zrównoważonego dojazdu do miejsca docelowego, mogą również opracować i wdrażać krakowscy pracodawcy.
Akcja jest wspólną inicjatywą Urzędu Miasta Krakowa, Fundacji Partnerstwo dla Środowiska oraz koncernu Toyota. Organizatorzy zakładają, że do kampanii dołączą kolejne instytucje publiczne, organizacje pozarządowe i firmy działające na terenie Krakowa – w szczególności te, których działalność generuje ruch drogowy w mieście.
Źródło: KRN.pl | 2012-07-20
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)