Projekt „II linia metra w Warszawie – prace przygotowawcze, projekt i budowa odcinka centralnego wraz z zakupem taboru” otrzymał zgodę na dofinansowanie ze środków unijnych.
Komisja Europejska zaakceptowała wniosek o dofinansowanie budowy II linii warszawskiego metra. Oprócz prac budowlanych, w projekcie uwzględniono również zakup nowego taboru – 35 jednoprzestrzennych pociągów. Całkowity koszt inwestycji to ok. 6 mld zł. Na rozbudowę II linii metra przeznaczono 2,8 mld zł z Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Obecnie Metro Warszawskie realizuje projekt budowy centralnego odcinka II linii metra, który łączy rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Jego długość to ok. 6 km, na których zostanie zlokalizowanych 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Planowana trasa kolejki podziemnej to tereny od zachodniej części Warszawy (z Mor) na praską stronę Wisły, do osiedla Bródno w północnej części linii. Projekt zakłada, że zostaną utworzone dwie stacje techniczno-postojowe: Mory i Kozia Górka. Zgodnie z ustaleniami władz architektonicznych stolicy długość II linii metra nie powinna przekroczyć odległości ok. 31 km.
Źródło: KRN.pl | 2013-07-01
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)