Już wkrótce ma zostać uruchomiony system komputerowy, w którym znajdą się kompleksowe dane na temat lokali znajdujących się w zasobach krakowskiego Zarządu Budynków Komunalnych (ZBK).
Już wkrótce ma zostać uruchomiony system komputerowy, w którym znajdą się kompleksowe dane na temat lokali znajdujących się w zasobach Zarządu Budynków Komunalnych (ZBK). Obecnie informacje na temat gminnych lokali oraz ich najemców są gromadzone w kilku różnych wydziałach. Chcąc uzyskać pełne informacje na temat jakiegoś lokalu, trzeba się zwracać do każdego z nich z osobna. Wynika to m.in. z tego, że dopiero w połowie 2004 r. ZBK zajął się administrowaniem gminnymi lokalami. Wcześniej robiły to również inne spółki. W zeszłym roku podjęto decyzję o wprowadzenia centralnego systemu komputerowego, zawierającego wszystkie dane. Rozpisano przetarg, do którego zgłosiły się trzy firmy – dwie z Polski i jedna z Niemiec. Ostatecznie jednak ofertę złożyła tylko firma DomConsult z Poznania, która zaproponowała cenę – 3 mln zł. Zgodnie z planem, wdrażanie systemu powinno rozpocząć się już w czerwcu br., natomiast jego uruchomienie planowane jest na styczeń 2007 r. Ponad połowę kwoty potrzebnej na sfinansowanie bazy wyasygnuje ZBK. O pokrycie pozostałych kosztów Zarząd zwrócił się do Wydziału Infrastruktury UMK. Oprócz ZBK z systemu będą korzystać również wydziały: Mieszkalnictwa, Skarbu i Geodezji. Przedstawiciele Zarządu podkreślają, że dzięki nowemu systemowi będzie można skuteczniej egzekwować należności od dłużników. Jest to kwestia o tyle istotna, że zadłużenie gminnych lokali sięga blisko 90 mln zł.
Źródło: „Krakowski Rynek Nieruchomości" nr 9/2006 | 2006-04-27
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)