Przedstawiciele ministerstw dyskutowali na temat usprawnienia procesów administracyjnych związanych z zarządzaniem nieruchomościami.
W ostatnim czasie wybrano nowych członków Zespołu do spraw Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach. Podczas pierwszego posiedzenia, zebrani na nim członkowie ministerstw, w tym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Główny Geodeta Kraju dyskutowali o funkcjonowaniu systemu. Ma być on prowadzony przez organy zajmujące się zarządzaniem nieruchomościami. Prowadzenie teleinformatycznego systemu usprawni rejestr ewidencji gruntów i budynków, co ma na celu poprawę działania procesu wyceny i obrotu nieruchomościami. Pomoże to również w dokładniejszym prowadzeniu ksiąg wieczystych.
Ponadto Zintegrowany System Informacji o Nieruchomościach usprawni współpracę międzyresortową, na co szczególną uwagę zwracano podczas konsultacji Kodeksu urbanistyczno-budowlanego. Pełnomocnik Rządu do Spraw Rządowego programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach Tomasz Żuchowski, w liście skierowanym do starostów podkreślił, że do najważniejszych zadań administracji samorządowej należy zintegrowanie z systemem wszystkich programów służących ewidencji gruntów i budynków.
Spotkania Zespołu do spraw Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach mają odbywać się cyklicznie.
Źródło: KRN.pl | 2017-02-20
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)