Do końca roku śląska policja rozdysponuje 60 nieruchomości. Część z nich będzie przekazana na rzecz samorządów, a niektóre trafią na sprzedaż.
Do końca roku śląska policja rozdysponuje nieruchomości, których nie potrzebuje. Nowych właścicieli policjanci poszukają m.in. dla kilkunastu posterunków, komisariatów oraz jednej komendy.
Główną przyczyną decyzji o pozbyciu się 60 zbędnych obiektów są czynniki ekonomiczne. Roczny koszt ich utrzymania sięga bowiem prawie 900 tys. zł, a racjonalne argumenty za dalszym ich utrzymywaniem nie istnieją. Przykładowo, gmach określany mianem komendy na Maju (zlokalizowany przy ul. 1 Maja we Wodzisławiu Śląskim) został wybudowany dla 200 osób. Od kilku lat użytkowało go zaledwie 22 funkcjonariuszy drogówki, a ogrzewanie i energia elektryczna generowała koszty na poziomie 170 tys. zł rocznie.
Wiadomo, że nieruchomości zostaną rozdysponowane na trzy sposoby: część będzie przekazana na rzecz samorządów, kilka zostanie wymienionych na inne, a pozostałe trafią na sprzedaż. Środki zaoszczędzone z tytułu zaprzestania użytkowania kilkudziesięciu budynków oraz pozyskane ze zbycia nieruchomości będą przeznaczone na zakup nowego sprzętu i remonty. Natomiast pracownicy zostaną przeniesieni m.in. do centrum bezpieczeństwa w Radlinie, gdzie swoje nowe siedziby będą mieć m.in. wydział ruchu drogowego oraz straż miejska.
Źródło: KRN.pl | 2012-09-19
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)