Stolica rozpoczyna działania, które mają zmienić wygląd przestrzeni publicznej. Urzędnicy zamierzają m.in. lepiej zarządzać reklamami zlokalizowanymi na terenie miasta.
Stolica rozpoczyna działania, które mają zmienić wygląd przestrzeni publicznej. Władze miasta liczą, że wprowadzenie rozwiązań ograniczających liczbę reklam na budynkach przyczyni się do polepszenia jego wizerunku. Wydział Estetyki Przestrzeni Publicznej funkcjonujący w ramach miejskiego Biura Architektury zamierza opracować bazę danych reklamodawców wykorzystujących powierzchnię obiektów zlokalizowanych na terenie stolicy, by w przyszłości sprawniej przeprowadzać procedurę zgodności działań przedsiębiorców z obowiązującymi przepisami.
Oprócz strategii zarządzania reklamą obecną w miejskim krajobrazie, urzędnicy przygotują nowe regulacje, które umożliwią radom dzielnic usuwanie nielegalnych nośników negatywnie wpływających na estetykę poszczególnych części miasta. Dodatkowo wprowadzony zostanie zakaz przedłużania kontraktów z inwestorami, którzy zamontowali swoje reklamy niezgodnie z zarządzeniem nr 961/2007 wydanym przez prezydenta Warszawy.
Wśród przygotowywanych koncepcji poprawy wizerunku przestrzeni publicznej znalazło się również uregulowanie kwestii ruchu między ulicami Królewską i Marszałkowską oraz Alejami Jerozolimskimi i Nowym Światem. Zgodnie z zapowiadanymi planami, ruch na tym terenie byłby ograniczony. Za istotną dla rozwoju Warszawy inwestycję uznano ponadto projekt rewitalizacji pl. Powstańców Warszawy i ul. Chmielnej.
Źródło: KRN.pl | 2014-02-12
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)