Wrocławski magistrat jest prekursorem niestosowanego do tej pory w Polsce rozwiązania. Zgodnie z decyzją urzędników, rowerzyści będą mogli skręcać z al. Hallera w ul. Powstańców Śląskich.
Prekursorem lewoskrętu dla rowerów – niestosowanego do tej pory w Polsce rozwiązania – jest wrocławski magistrat. Zgodnie z decyzją urzędników, tak jak tramwaje i samochody, rowerzyści będą mogli skręcać z al. Hallera w ul. Powstańców Śląskich (i odwrotnie).
Biegnąca w tym rejonie trasa rowerowa istnieje od 2010 r. Jednak do tej pory, chcąc przedostać się z al. Hallera w ul. Powstańców Śląskich, rowerzyści musieli najpierw na wprost przeciąć jezdnię i torowisko, a dopiero później skręcić. Planowane rozwiązanie umożliwi przejazd bezkolizyjny – cykliści pojadą bowiem specjalnym korytarzem wydzielonym między trakcją tramwajową a pasem jezdni. Ze względów bezpieczeństwa taki manewr będzie jednak możliwy tylko wtedy, kiedy działa sygnalizacja świetlna.
W ostatnich miesiącach urzędnicy wprowadzają coraz więcej rozwiązań ułatwiających poruszanie się po stolicy Dolnego Śląska rowerem. Powstały już trzy kontrapasy: wzdłuż ul. Rybackiej (działający od końca czerwca) oraz przy ul. Komuny Paryskiej i Jedności Narodowej (oba uruchomione w lipcu). Czwarty – wzdłuż ul. Grunwaldzkiej – zostanie wydzielony w ciągu dwóch najbliższych tygodni.
Źródło: KRN.pl | 2012-07-17
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)