Odsetek osób poruszających się rowerami w Krakowie wynosi od 3 do 5 proc. Przeprowadzone w mieście ankiety wskazały co zrobić, by wskaźnik ten wzrósł.
Od niedawna znane są wyniki ankiet przeprowadzonych w stolicy Małopolski w ramach projektu Krakowski Dialog Cykliczny. Dzięki nim możliwy będzie wybór konkretnych rozwiązań mających na celu zwiększenie ruchu rowerowego do 2020 r. z obecnych ok. 3-5 proc. do – wymaganych w deklaracji zawartej w Karcie Brukselskiej podpisanej przez władze miasta – 15 proc.
Z analizy 1600 wypełnionych ankiet wynika, że ponad połowa badanych cyklistów porusza się rowerem codziennie lub prawie codziennie. 36,6 proc. pytanych podało, że głównym z powodów używania tego środka transportu jest oszczędność czasu. 32 proc. natomiast jako przyczynę wskazuje dbałość o zdrowie. Krakowski rowerzysta pokonuje średnio 14,8 km, a najczęściej obieranym celem jazdy jest dotarcie do miejsca pracy lub nauki. Czynnikiem, który według ankietowanych pomógłby w częstszym używaniu jednośladów jest dalszy rozwój infrastruktury rowerowej oraz poprawa ciągłości istniejących już tras. Drogi rowerowe (89,1 proc.) oraz pasy rowerowe (76,9 proc.) to najbardziej oczekiwane rozwiązania. 50 proc. badanych wskazało wzmożony ruch samochodowy, a 44 proc. ryzyko kradzieży roweru jako czynniki zniechęcające do korzystania z niego.
Realizacja projektu Krakowski Dialog Cykliczny rozpoczęła się w połowie lutego br. Jego głównymi partnerami są: Stowarzyszenie „Kraków Miastem Rowerów", Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz Małopolski Instytut Kultury. Idea finansowana jest ze środków programu „Demokracja” Fundacji im. Stefana Batorego.
Źródło: KRN.pl | 2013-04-25
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)