Chęć budowy kolejki łączącej Wybrzeże Wyspiańskiego i ul. Na Grobli zgłosiła jedna firma. Dodatkowo, złożona przez nią w przetargu oferta okazała się zbyt droga.
Chęć budowy kolejki gondolowej łączącej Wybrzeże Wyspiańskiego i ul. Na Grobli zgłosiła tylko jedna firma. Dodatkowo, złożona przez nią oferta okazała się zbyt droga.
Postępowanie przetargowe przeprowadził inwestor – Politechnika Wrocławska. Ze względu na to, że zgłoszony przez potencjalnego wykonawcę koszt prac (ok. 12,6 mln zł) znacznie przekroczył możliwości finansowe uczelni i kwotę w opracowanym przez nią kosztorysie (ok. 8 mln zł), władze politechniki zadecydowały o unieważnieniu przetargu i rozpisaniu go na nowo. Wiadomo, że przygotowanie warunków postępowania i jego rozstrzygnięcie potrwa co najmniej kilka miesięcy. Jeśli poszukiwania wykonawcy zakończą się sukcesem, budowa ruszy najwcześniej wiosną 2013 r.
Według przyjętego projektu inwestycji, kolejka będzie mieć 0,5 km długości, a kursować po niej będą dwa 15-osobowe wagoniki. Jedna stacja ma stanąć w pobliżu gmachu C-13 (czyli tzw. Serowca), a druga – po przeciwnej stronie rzeki, w okolicy ujścia Oławy (w tym miejscu Politechnika buduje Geocentrum). Co ciekawe, budowa spajającej kampus kolejki jest dwa razy tańsza od wzniesienia w tym samym miejscu kładki dla pieszych.
Źródło: KRN.pl | 2012-08-16
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Wiadomości
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)