Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Artykuły Artykuły

Style komunikacji marketingowej w branży nieruchomości

Style komunikacji marketingowej w branży nieruchomości
fot. Marcin Walczyk

Bardzo dobra sytuacja na rynku nieruchomości sprzyja wzrostowi konkurencji, ta z kolei wymaga od deweloperów zmiany podejścia do klienta.

Jak zatem komunikować się z konsumentem, aby zaistnieć w jego świadomości? Przede wszystkim, należy wybrać odpowiedni styl komunikacji marketingowej. W dzisiejszych czasach, kiedy klient stał się świadomym i wymagającym konsumentem, firmy deweloperskie zmuszone zostały do poszukiwania niestandardowych rozwiązań komunikacyjnych. Sposób komunikacji stał się głównym narzędziem, umożliwiającym pozyskanie, a przede wszystkim zatrzymanie na dłużej uwagi klienta. Z tego powodu deweloperzy wykorzystują różne techniki i style komunikacyjne.

Często stosowanym, lecz równocześnie najmniej kreatywnym, jest styl stricte sprzedażowy. Charakteryzuje się on prostotą w formie i treści – zazwyczaj jest to przedstawienie obiektu oraz podanie jego ceny i lokalizacji. Tego typu przekaz zorientowany jest na racjonalną wartość komunikatu. Jego głównym zadaniem jest przekazanie klientowi jedynie podstawowych informacji dotyczących sprzedaży nieruchomości. Posługiwanie się stylem sprzedażowym nie prowadzi do emocjonalnej identyfikacji marki w świadomości klienta, ponieważ nie odnosi się do uczuć lecz racjonalnych wyborów. Jest to bowiem tak zwany „suchy przekaz”, który nie wyróżnia się z otoczenia i zmniejsza szansę na zatrzymanie uwagi przeciętnego odbiorcy.

Na przeciwnym biegunie komunikacji marketingowej znajduje się styl emocjonalny, który zorientowany jest na klienta, jego potrzeby i uczucia. Posługiwanie się tym stylem wymaga dużej kreatywności lecz przynosi także spore korzyści. Są to tak zwane inwestycje dedykowane, które mają na celu stworzenie takiej koncepcji osiedla, która przyciągnie określoną grupę konsumentów. Nadanie inwestycji unikatowych cech wzbudza sympatię i wytwarza emocjonalną identyfikację klienta z marką. Odwoływanie się do emocji odbiorcy powoduje wykształcenie w jego umyśle pozytywnych skojarzeń i tym samym zatrzymuje jego uwagę. Firmy deweloperskie komunikujące się poprzez emocje, oferują pewnego rodzaju filozofię mieszkania. Związany jest z tym określony styl i oryginalność, które w branży nieruchomości niewątpliwie są dziś atutem.

Przykładem takiego działania jest krakowska inwestycja NY Residence – apartamentowiec o wysokim standardzie, którego budowa rozpoczęła się niedawno przy ulicy Wrocławskiej 33. Architekturą oraz estetyką wykonania obiekt ma nawiązywać do wielkomiejskiego, nowojorskiego stylu. Słowem kluczem jest tu „nowoczesność”, przejawiająca się w szerokiej gamie prestiżowych usług dodanych, takich jak możliwość zdalnego sterowania funkcjami w mieszkaniu „Smart Home”, czy ultraszybki Internet na bazie światłowodu. Inwestycja ta jest synonimem amerykańskiego luksusu, która z pewnością zainteresuje wielbicieli nowojorskiego stylu. Warto również wspomnieć o inwestycji Art City, której motywem przewodnim – ze względu na lokalizację w sercu Krakowa - jest kultura i sztuka. Deweloper postawił na działania PR, tworząc Akademię Art City urzeczywistniał ideologiczną wizję osiedla, czyli ogólnodostępne, nieodpłatne zajęcia, których celem jest popularyzowanie kultury i sztuki u najmłodszych. Kolejnym przykładem niestandardowego podejścia do klienta jest inwestycja Mieszkaj w mieście, znajdująca się w krakowskich Bronowicach. Deweloper oferuje mieszkańcom 1-stanowiskową myjnię samochodową, znajdującą się w parkingu podziemnym oraz możliwość korzystania z wózków sklepowych w celu przewiezienia zakupów z parkingu do mieszkania. Dodatkowo mieszkańcy otrzymają do zagospodarowania 250 mkw. na utworzenie klubu osiedlowego.

strona: [ 1 ] 2

Źródło: D3 Consulting | 2017-06-26

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

Prezenter inwestycji

Super Oferta

Słoneczny Zakątek
Działki budowlane o...
Kamienica Retmana
Marine Hotel *****
Nowe Mieszkania w Czyżynach
Oaza Bronowice
Sand Hotel ****
Cystersów 26
ul. Wielicka - Rydygiera Etap...
Villa sento
Projekt inwestycyjny -...
Malownicza działka budowlana...

Słoneczny Zakątek

Kraków, Dębniki, ul. gen. S.... 

Działki budowlane o...

VILPARK Charzyno (woj.... 

Kamienica Retmana

Kraków, Zwierzyniec, ul. M. Stachowicza 

Marine Hotel *****

Kołobrzeg, ul. A. Sułkowskiego 

Nowe Mieszkania w Czyżynach

Kraków, Czyżyny, ul. F. Hynka 

Oaza Bronowice

Kraków, Bronowice, ul. Stańczyka 

Sand Hotel ****

Kołobrzeg, ul. Zdrojowa 

Cystersów 26

Kraków, Grzegórzki, ul. Cystersów 

ul. Wielicka - Rydygiera Etap...

Kraków, Bieżanów-Prokocim, ul. L.... 

Villa sento

Kraków, ul. Zbrojarzy 

Projekt inwestycyjny -...

Rabka-Zdrój, ul. Orkana 

Malownicza działka budowlana...

Kraków/Rząska 
Super oferta: / poprzednia następna