Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Artykuły Artykuły

Marketing w branży deweloperskiej

Marketing w branży deweloperskiej

Jak rozwija się marketing w branży deweloperskiej? Co zmieniło się na przestrzeni lat i jakie są prognozy na przyszłość?

W branży deweloperskiej jeszcze do niedawna istniało przekonanie, że marketing nie jest jej w ogóle potrzebny. Zapotrzebowanie na mieszkania wielokrotnie przewyższało liczbę dostępnych lokali. Dlatego każda powstająca inwestycja od samego początku cieszyła się dużym zainteresowaniem, a o sprzedaż nie trzeba było się martwić. Deweloperzy stosowali najprostsze formy reklamy, które dostarczały podstawowych informacji na temat lokalizacji, metrażu czy ceny. Materiały promocyjne ograniczały się do prostych katalogów i teczek. Wizualizacje inwestycji, najczęściej przedstawiające jednowymiarowe obrazy budynku, należały do rzadkości. Częściej, by przybliżyć plany osiedla, stosowano makiety, które klienci mogli zobaczyć w biurze sprzedaży. Działaniem, o które deweloperzy szczególnie dbali, była obecność na targach mieszkaniowych. Powszechną praktyką stało się podpisywanie umów z klientami podczas tego typu wydarzeń. Mocnym kanałem komunikacji była również współpraca redakcyjna z lokalnymi dziennikami i magazynami, które posiadały własne dodatki mieszkaniowe.


Obecnie mówi się o nadpodaży mieszkań. Niszę w sektorze budowlanym powoli wypełnili nowi deweloperzy, którzy coraz częściej muszą walczyć o uwagę nowego pokolenia klientów. Dziś najbardziej aktywną na rynku mieszkaniowym grupą są osoby w wieku 30-35 lat. To generacja ludzi wychowanych w dobie upowszechniającego się Internetu, ułatwiającego dostęp do wszelkich informacji, rozwoju konsumpcjonizmu oraz globalizacji. Ich wiedza na temat rynku nieruchomości jest zdecydowanie większa niż u wcześniejszych pokoleń. Spośród szerokiej oferty dostępnych lokali mogą wybierać te mieszkania, które najlepiej pasują do ich stylu życia. Oczywiście, w dalszym ciągu dla kupujących najbardziej liczą się cena oraz lokalizacja, jednak na finalną decyzję zakupową wpływają także: charakter inwestycji, architektura, dodatkowe benefity, a także wpływ dewelopera na najbliższe otoczenie i sposób prowadzenia komunikacji z klientami.


Rosnąca konkurencja, coraz większa stabilizacja na rynku mieszkaniowym, rozwój technologii i świadomy, wymagający klient wymusiły zmiany przede wszystkim w podejściu do marketingu. W firmach deweloperskich powstały działy promocji, które coraz częściej nawiązują współpracę z zewnętrznymi agencjami reklamowymi, oferującymi realizację kreatywnych kampanii.


Obecnie wiodącymi kanałami komunikacji są Internet i outdoor. Dedykowane wybranej inwestycji strony internetowe stały się wielowymiarowymi serwisami z rozbudowanymi informacjami na temat nieruchomości. Zawierają różnego rodzaju elementy call to action zapożyczonymi z innych, szybciej rozwijających się branż, takich jak finanse czy FMCG. Większą uwagę przykłada się również do szczegółów. Produkt, także ten na rynku mieszkaniowym, musi być dobrze zaprezentowany. W tym celu stosuje się fotorealistyczne wizualizacje, które często bardzo trudno odróżnić od zdjęć. Obecnie deweloperzy staranniej wybierają nośniki reklamowe, inwestują w położone w prestiżowych lokalizacjach billboardy. W kreatywny sposób aranżują również ogrodzenia wokół budowy. Wciąż duży wpływ na sprzedaż mają urządzone mieszkania pokazowe.


Coraz większe znaczenie w komunikacji ma wykorzystywanie urządzeń mobilnych. Statystyki pokazują, że już około 15-20 proc. kupujących nieruchomość to klienci pozyskani właśnie tym kanałem. Dlatego deweloperzy są obecni w mediach społecznościowych. Pozwala im to na nawiązanie mniej formalnych relacji z potencjalnymi klientami.

strona: [ 1 ] 2

Źródło: D3 Consulting | 2017-03-16

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

Prezenter inwestycji

Super Oferta

Aleja Zbożowa etap III, IV
Nowe Mieszkania w Czyżynach
Słoneczny Zakątek
Kamienica Retmana
Działki budowlane o...
Sand Hotel ****
Villa sento
Marine Hotel *****
ul. Wielicka - Rydygiera Etap...
Projekt inwestycyjny -...
Cystersów 26
Oaza Bronowice

Aleja Zbożowa etap III, IV

Wieliczka, ul. Zbożowa 

Nowe Mieszkania w Czyżynach

Kraków, Czyżyny, ul. F. Hynka 

Słoneczny Zakątek

Kraków, Dębniki, ul. gen. S.... 

Kamienica Retmana

Kraków, Zwierzyniec, ul. M. Stachowicza 

Działki budowlane o...

VILPARK Charzyno (woj.... 

Sand Hotel ****

Kołobrzeg, ul. Zdrojowa 

Villa sento

Kraków, ul. Zbrojarzy 

Marine Hotel *****

Kołobrzeg, ul. A. Sułkowskiego 

ul. Wielicka - Rydygiera Etap...

Kraków, Bieżanów-Prokocim, ul. L.... 

Projekt inwestycyjny -...

Rabka-Zdrój, ul. Orkana 

Cystersów 26

Kraków, Grzegórzki, ul. Cystersów 

Oaza Bronowice

Kraków, Bronowice, ul. Stańczyka 
Super oferta: / poprzednia następna