Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)

Artykuły Artykuły

Marketing w branży deweloperskiej

Marketing w branży deweloperskiej

Jak rozwija się marketing w branży deweloperskiej? Co zmieniło się na przestrzeni lat i jakie są prognozy na przyszłość?

W branży deweloperskiej jeszcze do niedawna istniało przekonanie, że marketing nie jest jej w ogóle potrzebny. Zapotrzebowanie na mieszkania wielokrotnie przewyższało liczbę dostępnych lokali. Dlatego każda powstająca inwestycja od samego początku cieszyła się dużym zainteresowaniem, a o sprzedaż nie trzeba było się martwić. Deweloperzy stosowali najprostsze formy reklamy, które dostarczały podstawowych informacji na temat lokalizacji, metrażu czy ceny. Materiały promocyjne ograniczały się do prostych katalogów i teczek. Wizualizacje inwestycji, najczęściej przedstawiające jednowymiarowe obrazy budynku, należały do rzadkości. Częściej, by przybliżyć plany osiedla, stosowano makiety, które klienci mogli zobaczyć w biurze sprzedaży. Działaniem, o które deweloperzy szczególnie dbali, była obecność na targach mieszkaniowych. Powszechną praktyką stało się podpisywanie umów z klientami podczas tego typu wydarzeń. Mocnym kanałem komunikacji była również współpraca redakcyjna z lokalnymi dziennikami i magazynami, które posiadały własne dodatki mieszkaniowe.


Obecnie mówi się o nadpodaży mieszkań. Niszę w sektorze budowlanym powoli wypełnili nowi deweloperzy, którzy coraz częściej muszą walczyć o uwagę nowego pokolenia klientów. Dziś najbardziej aktywną na rynku mieszkaniowym grupą są osoby w wieku 30-35 lat. To generacja ludzi wychowanych w dobie upowszechniającego się Internetu, ułatwiającego dostęp do wszelkich informacji, rozwoju konsumpcjonizmu oraz globalizacji. Ich wiedza na temat rynku nieruchomości jest zdecydowanie większa niż u wcześniejszych pokoleń. Spośród szerokiej oferty dostępnych lokali mogą wybierać te mieszkania, które najlepiej pasują do ich stylu życia. Oczywiście, w dalszym ciągu dla kupujących najbardziej liczą się cena oraz lokalizacja, jednak na finalną decyzję zakupową wpływają także: charakter inwestycji, architektura, dodatkowe benefity, a także wpływ dewelopera na najbliższe otoczenie i sposób prowadzenia komunikacji z klientami.


Rosnąca konkurencja, coraz większa stabilizacja na rynku mieszkaniowym, rozwój technologii i świadomy, wymagający klient wymusiły zmiany przede wszystkim w podejściu do marketingu. W firmach deweloperskich powstały działy promocji, które coraz częściej nawiązują współpracę z zewnętrznymi agencjami reklamowymi, oferującymi realizację kreatywnych kampanii.


Obecnie wiodącymi kanałami komunikacji są Internet i outdoor. Dedykowane wybranej inwestycji strony internetowe stały się wielowymiarowymi serwisami z rozbudowanymi informacjami na temat nieruchomości. Zawierają różnego rodzaju elementy call to action zapożyczonymi z innych, szybciej rozwijających się branż, takich jak finanse czy FMCG. Większą uwagę przykłada się również do szczegółów. Produkt, także ten na rynku mieszkaniowym, musi być dobrze zaprezentowany. W tym celu stosuje się fotorealistyczne wizualizacje, które często bardzo trudno odróżnić od zdjęć. Obecnie deweloperzy staranniej wybierają nośniki reklamowe, inwestują w położone w prestiżowych lokalizacjach billboardy. W kreatywny sposób aranżują również ogrodzenia wokół budowy. Wciąż duży wpływ na sprzedaż mają urządzone mieszkania pokazowe.


Coraz większe znaczenie w komunikacji ma wykorzystywanie urządzeń mobilnych. Statystyki pokazują, że już około 15-20 proc. kupujących nieruchomość to klienci pozyskani właśnie tym kanałem. Dlatego deweloperzy są obecni w mediach społecznościowych. Pozwala im to na nawiązanie mniej formalnych relacji z potencjalnymi klientami.

strona: [ 1 ] 2

Źródło: D3 Consulting | 2017-03-16

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

Prezenter inwestycji

Super Oferta

Biurowiec IMPOL
Cystersów 26
Cieślewskiego 7A
Osiedle Piltza - Etap III
Villa sento
Prestige City
Inwestycja Osiedle Klonowe 11
Oaza Bronowice
Arged Spółdzielnia Handlowa...
Sand Hotel ****
Marine Hotel *****

Biurowiec IMPOL

Kraków, Prądnik Biały, Conrada 

Cystersów 26

Kraków, Grzegórzki, ul. Cystersów 

Cieślewskiego 7A

Kraków, Prądnik Czerwony, ul. E.... 

Osiedle Piltza - Etap III

Kraków, Dębniki, ul. dr. J. Piltza 

Villa sento

Kraków, ul. Zbrojarzy 

Prestige City

Kraków, Podgórze 

Inwestycja Osiedle Klonowe 11

Wieliczka, ul. Zbożowa 

Oaza Bronowice

Kraków, Bronowice, ul. Stańczyka 

Arged Spółdzielnia Handlowa...

Kraków. Gromadzka 46 

Sand Hotel ****

Kołobrzeg, ul. Zdrojowa 

Marine Hotel *****

Kołobrzeg, ul. A. Sułkowskiego 
Super oferta: / poprzednia następna

Strony regionalne - województwa

dolnośląskielubelskiełódzkiemazowieckiepodkarpackiepomorskieświetokrzyskiewielkopolskiekujawsko-pomorskielubuskiemałopolskieopolskiepodlaskieśląskiewarminsko-mazurskiezachodniopomorskie

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódźlokale użytkowe poszukiwane do wynajęcialokale użytkowe do kupienialokale użytkowe na wynajemlokale użytkowe na sprzedaż powiat Mogileńskilokale użytkowe na sprzedaż powiat Łosickidomy na wynajem gmina Fromborkmieszkania na wynajem gmina Kołomieszkania na sprzedaż w Surhowiedomy na wynajem w Królewcudomy na sprzedaż w Krzeszowie

Deweloperzy